Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Nový klient > Jak to u nás chodí

Jak to u nás chodí

 

Milí klienti a další čtenáři těchto řádků, 

mnozí z Vás se právě ocitli v situaci, kdy musí řešit svoji budoucnost či budoucnost svých blízkých. Ne každý z Vás má zkušenost s domovem pro seniory nebo s poskytováním jiných obdobných služeb. Dovolte mi Vás tedy v krátkosti seznámit s provozem Domova Santini, který by se mohl stát i domovem Vaším, nebo Vašich blízkých.

 

Pokud z jakéhokoliv důvodu uvažujete o ubytování v našem domově, zatelefonujte, napište nebo přijďte osobně (k osobní návštěvě je vhodné domluvit si schůzku předem).

Na osobní schůzce se Vám rádi budeme věnovat, provedeme Vás domovem a zodpovíme Vaše dotazy.

Rozhodnete – li se pro náš domov, je třeba vyplnit „Žádost o ubytování (PDF)“  (k dispozici je na našich webových stránkách i v kanceláři domova). K žádosti je třeba dále přiložit „Vyjádření osobního lékaře (PDF)“. Pokud žadatel o ubytování nemá přiznán příspěvek na péči, sociální pracovnice domova poradí či pomůže s žádostí o příspěvek či se žádostí o jeho zvýšení.

Sociální pracovnice provede sociální šetření (zjištění situace klienta, jeho zájmů, potřeb, aktuálního zdravotního stavu…..) ještě před přijetím klienta a zhodnotí, zda je naše poskytovaná služba pro žadatele vhodná.


Je-li v domově volné místo, je po dohodě určen termín nástupu do domova. V případě zaplnění domova je Vaše žádost zařazena do pořadníku čekatelů. Při nástupu uzavíráme s žadatelem o ubytování smlouvu o poskytované službě.

 

Zútulnit pokoj můžete svému blízkému ještě před jeho přijetím do domova (dovezením oblíbeného křesla, obrázků, květin apod.). V den příjmu pak je pokoj nachystán k bydlení.

 

Služby, které jsou Vám k dispozici:

  • ubytování
  • zajištění zdravotní péče  - denně zajišťují zdravotní sestry domova, jednou týdně do domova dochází praktický lékař; do domova pravidelně dochází rovněž psychiatr, k dalším odborným vyšetřením vozíme naše obyvatele ke specializovaným lékařům v Blansku, Brně. 
  • sociální poradenství (pomoc při zajištění PNP, při uplatňování osobních práv a zájmů klientů, při vyřizování osobních záležitostí jako je korespondence s úřady atp.)
  • součástí týmu je psycholožka, Mgr. Pavlína Cpinová, která je k dispozici nejen klientům domova, ale i rodinám klientů a v neposlední řadě personálu
  • běžné úkony péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně
  • pravidelný úklid
  • praní a žehlení osobního prádla, úprava lůžka
  • drobné opravy prádla
  • mytí oken, praní záclon
  • úklid společných prostor
  • celodenní stravování - snídaně, oběd, svačina, večeře, popř. druhá večeře; strava racionální i dietní, mixovaná (dle potřeby)
  • nákup léků (léky jsou hrazeny klientem nebo pojišťovnou)
  • obyvatelé domova mají možnost domluvit se na drobných nákupech s aktivizační pracovnicí, která jim pak zajistí a přiveze vyžádané zboží, nebo si sami v doprovodu pracovníků vyberou v místní samoobsluze.
  • aktivizační pracovnice zaplňují volný čas klientů nejrůznějšími aktivitami, a to jak skupinovými, tak individuálními (např. rukodělné aktivity, společenské hry, kvízy, trénink paměti, předčítání klientům).
  • staráme se i o duchovní stránku - pro zájemce pravidelné bohoslužby i individuální návštěvy kněží
  • pohybová aktivizace klientů individuální i skupinová 
  • zprostředkování společenských akcí, kulturních vystoupení, oslav narozenin

 

Z našeho pravidelného programu:

  • trénink paměti, kvízy, hádanky, soutěže
  • reminiscenční terapie
  • společenské hry
  • výtvarná práce, keramika a další tvorba (mj. podpora jemné motoriky)
  • společné vaření a pečení
  • promítání filmů
  • předčítání
  • muzikoterapie
  • oslavy běžných svátků (Velikonoce, Vánoce...)
  • letní grilování a posezení s rodinou
  • návštěva dětí ze základních a mateřských škol  
  • besedy se zajímavými osobnostmi
  • výlety dle zájmu klientů
  • oslavy narozenin klientů a jiných rodinných událostí

 

Služby, které nejsou zahrnuty v měsíční platbě:

Osobní spotřeba klienta - například :  

  • pedikúra (pravidelně cca 1x za 14 dní)
  • kadeřnice (dle potřeby klientů)
  • doplatky za léky 
  • hygienické potřeby 

 

O klienty domova seniorů se stará po 24 hodin denně personál, který podle zákona o sociálních službách splňuje předepsané vzdělání. Uvědomujeme si ovšem, že vzdělání je pouze jedna strana mince. Podstatný je pro nás vztah k této práci, ke klientům. Empatický a rozmanitý tým je pro nás prioritou.

Domov má vlastní zahrádku pro trávení volného času. Těšíme se, že zdatnější obyvatelé nám pomohou při pěstování rajčat, levandule či jiných bylinek, které můžeme upotřebit třeba při společném vaření.

Přímo před domem se nachází kostel a přilehlý park s lavičkami, příjemné místo pro rozjímání i posezení s návštěvou. Posezení si můžete zpříjemnit návštěvou nedaleké cukrárny.

 

Poslání našeho domova pro nás není pouhou frází a věříme, že se o tom přesvědčíte i Vy.

 

S úctou 

Helena Kučová, manažerka domova

kucova@lumina.cz

731 736 321